14.Nov.2024 00:05

LOGIN

FAQ

About PONTIS
(PONTISについて)

What is “PONTIS”?
「PONTIS」とはなんですか?

PONTIS is a service that allows you to take online Japanese language lessons. You will receive the lessons using platforms such as Zoom or Skype. Since it is a private lesson, the course content can be customized according to your needs.
PONTISはオンラインで日本語のレッスンを受けることができるサービスです。
ZoomやSkypeなどを使ってレッスンを受けます。
プライベートレッスンですので、授業内容はカスタマイズできます。

Is there an admission fee?
入会金は必要ですか?

No, there is no admission fee.
入会金は必要ではありません。

Are there any annual or monthly fees?
年会費や月会費は必要ですか?

No, there is no membership fee. You only need to purchase ”Tickets” necessary for the lessons and use them to receive the lessons.
会費は必要ありません。レッスンに必要なチケットを買って、それを使って授業を受けます。

Where can I register for membership?
会員登録はどこからできますか?

You can register for membership from this “Membership Registration Page.
この「会員登録ページ」から登録してください。

What kind of teachers are there?
先生はどんな人ですか?

All of the teachers are qualified to teach Japanese.
全員日本語を教える資格を持っています。

What do I need to take lessons?
授業を受けるのに何が必要ですか?

You will need a communication app (such as Skype or Zoom) and a computer, tablet, or smartphone that can be used with the communication app. Since the lessons are conducted online, you will also need an internet connection.
通話アプリ(SkypeやZoomなど)。 通話アプリを使用できるパソコンやタブレット、スマホなどが必要です。
オンラインでレッスンを行いますので、パソコンやタブレットなどがインターネットにつながれている事も必要になります。

What kind of lessons are available?
どんな授業がありますか?

There are various types of lessons, including conversation, grammar, writing, exam preparation (JLPT, BJT), and more.
If you have any specific lesson requests, please let us know through the “Contact Us” page, and we will inform the teacher.
会話、文法、ライティング、試験準備(JLPT,BJT)などいろいろな授業があります。
こんな授業が受けたいという希望があれば「お問い合わせ」から教えて下さい。 先生に伝えます。

What tools are used for the lessons?
授業はどのようなツールを使って受けますか?

Lessons are conducted using the tool agreed upon by the teacher and student in advance, which could be Zoom, Skype, WeChat, or VooV.
Zoom、Skype、wechat,、VooVの中から先生と事前に合意したツールで授業をします。

Can children use this service?
子供でも利用できますか?

This service is also available to children. However, if they are minors, the consent of a parent or guardian must be obtained.
子供でも利用できます。 しかし、未成年の場合は、親権者⼜は後⾒⼈の同意を得なければなりません。

Do I need a textbook?
テキストは必要ですか?

There are no set textbooks for PONTIS, but some teachers may use textbooks for their lessons. Please read the description of each lesson for details.
PONTISでは決まったテキストはありません。しかし、授業によってはテキストを決めている先生もいます。 それぞれの授業の説明を読んでください。

About using this site
使い方

How do I take the lessons?
レッスンはどのようにして受けますか?

First, purchase ”Ticket”, then request the lesson you want to take with that ”Ticket”. If the teacher accepts your request, you will be able to reserve the lesson. Please see the “How to use” section on the TOP page for more details.
チケットを最初に買って、そのチケットで自分が受けたい授業をリクエストします。
先生が承諾すれば授業の予約ができたことになります。
詳しくは、TOPページの「使い方」の部分を見てください。

Is the displayed time on the site calendar in Japan Standard Time?
サイトのカレンダーの表示時間は日本時間ですか?

The displayed time is in Japan Standard Time until you become a member. After becoming a member, it will display the time zone you registered for. However, please note that the site does not support daylight saving time, so please be careful.
The time displayed in the upper right corner of the screen is also the same.
会員登録までは日本時間が表示されます。
会員になった後は、登録したTIME ZONEの時間表示になります。 ただし、サマータイムには対応していませんので注意してください。
画面の右上に表示されている時間についても同じです。

How can I contact the teacher?
先生に連絡を取りたい時はどうすればいいですか?

You can send a message using the message function on this site. There is a “Message” button on the teacher’s profile page.
このサイトのメッセージ機能を使ってメッセージを送ることができます。
先生のプロフィールページに「Message」というボタンがあります。

What are the cancellation conditions?
キャンセルの条件について教えて下さい。

If the cancellation is made more than 24 hours before the start of the lesson, the ticket will be returned. If you cancel after that, the Ticket will not be returned.
レッスンが始まる24時間前までにキャンセルをすると、チケットが戻ってきます。
それ以降は、キャンセルしてもチケットは戻って来ません。

How can I cancel a lesson?
レッスンのキャンセルはどのようにすればできますか?

Please go to MyPage(MYP), find the lesson you want to cancel, and click the “cancel” button.
MyPage(MYP)でキャンセルしたいレッスンを探して、「canel」と書いてあるボタンを押してください。

I forgot about a lesson and couldn’t attend it. What happens to the tuition fee?
レッスンがあるのを忘れていて、レッスンを受けることができませんでした。 授業料はどうなりますか?

If you do not cancel the lesson at least 24 hours in advance, the points will not be refunded. The same applies if you forgot about the lesson.
24時間前までにレッスンをキャンセルしなかった場合、ポイントの返却はしません。
レッスンを忘れていた場合も、これを同じになります。

Is it possible to share one account with multiple people, such as friends?
一つのアカウントを友だちなど複数で使うことは可能ですか?

No, only the person who registered the account can use it.
できません。アカウントは登録した方だけが使うことができます。

What is a ”Present”?
プレゼントってなんですか?

It’s giving a Ticket as a present. When you want to express your gratitude or for other occasions, you can give a Ticket from a student to a teacher. (Teachers can also give Tickets to students.)
チケットをプレゼントすることです。
感謝の気持を表したい時などに、生徒から先生にチケットをプレゼントできます。
(先生から生徒にチケットをプレゼントすることもできます。)

Does the website support daylight saving time?
サマータイムには対応していますか?

No, the website does not support daylight saving time. After registering, the time displayed on the site will be based on the registered time zone. When daylight saving time begins, do one of the following:
1) Change your registered time zone to a country or region that is one hour earlier than your current time zone during the daylight saving time period.
2) Subtract one hour from the displayed time on the site.
サマータイムには対応していません。
会員登録後はサイトに表示される時間は登録したTIME ZONEの時間になります。
サマータイムになったら、次のどちらかをしてください。
1)サマータイム期間中は登録しているTIME ZONEより1時間早い国・地域にTIME ZONEの登録を変更する。
2)サイトの表示時間から1時間マイナスする。

How can I send a message to a teacher?
先生にメッセージを送るにはどうすればいい?

You can send a message using the message function on this site. There is a “Message” button on the teacher’s profile page.
このサイトのメッセージ機能を使ってメッセージを送ることができます。
先生のプロフィールページに「Message」というボタンがあります。

Where can I leave feedback for my teacher after the lesson?
授業後の先生へのフィードバックはどこでできますか?

On the lesson list in MyPage (MYP), there is a “feedback” button next to the relevant lesson. Click on that button to leave feedback.
MyPage(MYP)に出てくるレッスンリストの該当するレッスンのところに「feedback」のボタンが表示されます。 そのボタンをクリックしてください。

About "Ticket"
チケットについて

What are Tickets and how much do they cost?
チケットとはなんですか? 1チケットはいくらですか?

Tickets are used to take lessons on “PONTIS” and cost 1.1 yen per Ticket.
「PONTIS」で授業を受ける時に使います。 1チケットは1.1円です。

How can I purchase Tickets?
チケットはどのようにして買いますか?

You can purchase Tickets with a credit card (VISA, Mastercard, etc.) or with PayPal.
クレジットカード(VISA、Mastercardなど)またはPaypalで買えます。

Do Tickets have an expiration date?
チケットに有効期限はありますか?

Yes, Tickets are valid for 180 days from the date of purchase.
チケットの有効期限はチケットを買ってから180日です。

Is card payment with PONTIS safe?
PONTISのカード決済は安全ですか?

When you buy “Tickets” for use on this site, you use Paypal’s payment service; PONTIS’s servers do not obtain or retain your credit card details.
みなさんがこのサイトで使うチケットを買うときはPaypal社の決済サービスを使います。PONTISのサーバーではみなさんのクレジットカード情報を取得したり保持することはありません。

Is it possible to get a refund for Tickets?
チケットの払い戻しはありますか?

No, refunds for Tickets are not available.
チケットの払い戻しはしていません。

Will Tickets be refunded if I cancel a lesson?
授業をキャンセルするとチケットは戻ってきますか?

Tickets will be refunded if the reservation is canceled more than 24 hours before the lesson start time.
If you cancel a lesson past 24 hours before the start time, your Ticket will not be refunded.
授業開始時間から24時間以上前の予約のキャンセルはチケットが戻ります。
レッスン開始時刻の24時間前を過ぎると、レッスンをキャンセルしてもチケットは戻ってきません。

What happens to your Ticket if your teacher doesn’t show up for the lesson?
先生が授業に来なかった場合、チケットはどうなりますか?

Please report it in the lesson feedback. After we will confirm with the teacher and refund your Ticket.
授業のフィードバックで先生が来なかったことを報告してください。先生にも確認した上で、チケットを戻します。

Others
その他

Can I change my teacher?
先生を変えることはできますか?

Yes, PONTIS is not a system where you are limited to one specific teacher. You can request lessons with any teacher you like.
はい。 PONTISは決まった先生の授業を受けるシステムではありません。
毎回好きな先生に授業リクエストをしてください。

Are there any free trial lessons available?
無料の体験レッスンはありますか?

Unfortunately, there are no free trial lessons. However, some teachers may offer a special rate for your first lesson.
無料の体験レッスンはありません。
初回だけ特別料金にしている先生もいます。

Can I take lessons at any time?
いつでも受講できますか?

You can take lessons at any time that is available on your teacher’s schedule.
On the calendar of TOP screen, you can see the number of available teachers for each day. Click on the day you want to take a lesson and you will see a list of available teachers.
先生が設定している授業スケジュールであればいつでも授業を受けられます。
TOP画面のカレンダーを見ると、それぞれの日に授業ができる先生の数が書いてあります。
授業を受けたい日をクリックするとその日に授業をできる先生が出てきます。

Is the lesson time in Japanese time?
レッスンの時間は日本時間ですか?

The lesson time is displayed based on the time zone you registered on your profile page. For example, if the teacher is in Japan and sets the lesson time in Japan time, but the student lives in another country and has registered their own time zone, the lesson time will automatically adjust to the student’s time zone. Please note that we do not adjust for daylight saving time.
プロフィール登録画面で登録したタイムゾーンで時間は表示されます。
例えば、先生が日本にいて日本時間で設定していても、生徒が日本以外に住んでいてその国のタイムゾーンを登録していれば、自動的に登録しているタイムゾーンの時間に変わります。
サマータイムには対応していないので気をつけてください。

Can I get a receipt?
領収書は発行してもらえますか?

We do not issue receipts.
領収書の発行はしていません。

Will I be unsubscribed if I don’t use the service?
使っていないと退会させられますか?

Your account will be deleted 365 days after the later of the last day you applied for a lesson or the last day you purchased a Ticket.
最後に授業を申し込んだ日または最後にチケットを買った日の遅い方から365日が経過すると生徒登録は抹消されます。

Can I attach files to messages?
メッセージにファイルの貼付はできますか?

It is not possible to attach image or document files to messages.
メッセージに画像や文書のファイルを添付することはできません。

Is the calendar on the website displayed in Japanese time?
サイトのカレンダーの表示時間は日本時間ですか?

The calendar is displayed in Japanese time until you register as a member. After becoming a member, it will be displayed according to the time zone you registered. However, please note that we do not support daylight saving time.
会員登録までは日本時間が表示されます。
会員になった後は、登録したTIME ZONEの時間表示になります。
ただし、サマータイムには対応していませんので注意してください。