プライバシーポリシー
株式会社ともにジャパン(以下「当社」)は、当社が運営する「PONTIS」(https://www.pontis.jp)にて提供するサービス(以下、本サービス)における、本サービスの利⽤者(以下「ユーザー」)の個⼈情報の取扱いについて、以下のとおりプライバシーポリシー(以下、「本ポリシー」)を定めます。
1. 個⼈情報の定義
本ポリシーにおける「個⼈情報」とは、⽣存する個⼈に関する情報であって、当該情報に含まれる⽒名、⽣年⽉⽇その他の記述等により特定の個⼈を識別することができるもの、及び他の情報と容易に照合することができ、それにより特定の個⼈を識別することができることとなるものをいいます。
2. 法令等の遵守
当社は、お客様の個⼈情報を取り扱うにあたり、個⼈情報保護法その他関係法令、または各省庁が定めるガイドライン等を遵守します。
3. 個⼈情報の取得
当社は本サービスの運営に必要な範囲(以下に例⽰)でユーザーからユーザーに関わる個⼈情報を取得することがあります。
・当サイトで会員登録をされる場合
・当サイトで会員プロフィール編集をされる場合
・当サイトの講師に応募される場合
・当サイトについてのご質問等をお送りになる場合
・弊社へ各種お問い合わせいただく場合
4. 個⼈情報の⽬的外利⽤の禁⽌
1) 当社は、特定された利⽤⽬的の達成に必要な範囲を超えた個⼈情報の⽬的外利⽤を⾏いません。
2) 当社が収集する個⼈情報の主な利⽤⽬的は以下のとおりです。
・本サービスを円滑に運営する⽬的
・本サービスにおいて語学レッスン提供を希望する講師と語学レッスンの受講を希望する受講者との間で語学レッスンの予約及び実施をする⽬的
・本サービスを利⽤してレッスンの提供を希望する講師の公開⽤プロフィールの作成・公開、語学レッスン提供の対価として受講者が当社を介して講師に料⾦の⽀払をする⽬的
・本⼈確認をする⽬的
・当社が提供する本サービス及びその他のサービスの⽴案や改善の参考にする⽬的 ・メールマガジン配信の⽬的
・ユーザーに有益と思われる当社が提供するサービス等の情報をユーザーに提供する⽬的
5.個⼈情報の第三者提供
個⼈情報については、あらかじめユーザーの同意を得ないで、第三者に提供しません。但し、次に掲げる必要があり第三者に提供する場合はこの限りではありません。
・法令に基づく場合
・⼈の⽣命、⾝体または財産の保護のために必要がある場合であって、ユーザーの同意を得ることが困難である場合
・公衆衛⽣の向上⼜は児童の健全な育成の促進のために特に必要がある場合であって、ユーザーの同意を得ることが困難であるとき
・国の機関もしくは地⽅公共団体またはその委託を受けた者が法令の定める事務を遂⾏することに対して協⼒する必要がある場合であって、ユーザーの同意を得ることによって当該事務の遂⾏に⽀障を及ぼすおそれがある場合
・当社が利⽤⽬的の達成に必要な範囲内において個⼈情報の取扱いの全部または⼀部を委託する場合
・合併その他の事由による事業の承継に伴って個⼈情報が提供される場合
6.クッキーについて
当社は、利⽤者の皆様によりよいサービスを提供するため、cookie(クッキー)を使⽤することがあります。
cookieの使⽤を希望されない場合は、ブラウザの設定で変更することができます。お客様がクッキーを使⽤しない設定としている場合、当ウェブサイトで使⽤できる機能が制限される場合がありますのでご了承下さい。
7 . 当社からのサービス等のご案内の停⽌
当社は、ユーザーに有益と思われる当社が提供するサービス等の情報を、電⼦メール等によりユーザーに送信させていただく場合があります。ユーザーからお申し出いただくことにより、これらの取扱いを中⽌させたり、再開させたりすることができます。
8. 個⼈情報の内容の正確性の確保
当社は、利⽤⽬的の達成に必要な範囲内で、個⼈情報の内容をできる限り正確かつ最新の内容に保つよう努めます。
9. 個⼈情報の管理
当社は、個⼈情報の漏洩、滅失、毀損等を防⽌するために、個⼈情報保護管理責任者を設置し、⼗分な安全保護に努め、また、個⼈情報を正確に、また最新なものに保つよう、お預かりした個⼈情報の適切な管理を⾏います。
10. 免責事項
当社は、ユーザーのID及びパスワードの管理については、関与致しません。万が⼀、ユーザーの不注意によりID及びパスワードが第三者に利⽤された場合は、ご登録頂いている個⼈情報等を閲覧される可能性がありすので、ご利⽤にあたっては使⽤及び管理についてユーザーが責任を負うと共に、使⽤上の過誤⼜は第三者による不正使⽤等について⼗分注意をして下さい。
11. 個⼈情報の訂正及び利⽤停⽌等
1)当社は、ユーザーから、(1)個⼈情報が真実でないという理由によって個⼈情報保護法の定めに基づきその内容の訂正を求められた場合、及び(2)あらかじめ公表された利⽤⽬的の範囲を超えて取扱われているという理由または偽りその他不正の⼿段により収集されたものであるという理由により、個⼈情報保護法の定めに基づきその利⽤の停⽌を求められた場合には、ユーザーご本⼈からのご請求であることを確認の上で遅滞なく必要な調査を⾏い、その結果に基づき、個⼈情報の内容の訂正または利⽤停⽌を⾏い、その旨をユーザーに通知します。なお、訂正または利⽤停⽌を⾏わない旨の決定をしたときは、 ユーザーに対しその旨を通知いたします。
2)当社は、ユーザーから、ユーザーの個⼈情報について消去を求められた場合、当社が当該請求に応じる必要があると判断した場合は、ユーザーご本⼈からのご請求であることを確認の上で、個⼈情報の消去を⾏い、その旨をユーザーに通知します。
3)個⼈情報保護法その他の法令により、当社が訂正等または利⽤停⽌等の義務を負わない場合は、本条1)および2)の規定は適⽤されません。
12. お問い合わせ窓⼝
ご意⾒、ご質問、苦情のお申出その他利⽤者情報の取扱いに関するお問い合わせは、下記の窓⼝までお願いいたします。
部署名:PONTIS事務局
メール:
13. 本ポリシーの改訂について
当社は、今後も個⼈情報保護に万全を期すべく、以上の⽅針を今後実務の動向を踏まえ適宜改訂してまいります。その場合には、全ての更新はこのページにてお知らせしますことをご了承ください。
14. 準拠法
本ポリシーの準拠法は、⽇本法とします。
15. 合意管轄
本ポリシーに関する紛争については、東京簡易裁判所⼜は東京地⽅裁判所を専属の合意管轄裁判所とします。
16. ⾔語
本ポリシーは、⽇本語で作成され、英語に翻訳されます。⽇本語版が正本であり、英語版は参考として作成されます。これら両⾔語版の間に⽭盾抵触がある場合、⽇本語版が優先します。
2023年4⽉1⽇ 制定・施⾏
株式会社ともにジャパン
代表取締役 永本 剛
PRIVACY POLICY
tomoni Japan Ltd (hereinafter referred to as “the Company”) has established the following privacy policy (hereinafter referred to as the “Policy”) regarding the handling of personal information of users of the Services (hereinafter referred to as “Users”) on the services (hereinafter referred to as the “Services”) provided on “PONTIS” (https://www.pontis.jp), which is operated by the Company.
1. Definition of Personal Information In this Policy,
The term “Personal Information” as used in this Policy means information about a living individual that can identify a specific individual by name, date of birth or other description contained in that information or by easily collating it with other information.
2. Compliance with Laws and Regulations
The Company shall comply with the Personal Information Protection Act, other related laws and regulations, and guidelines established by each government agency when handling Users’ personal information.
3. Collection of Personal Information
The Company may collect Users’ personal information in the scope necessary for operating the Service, including but not limited to:
• When registering as a member on the website
• When editing a member profile on the website
• When applying for a position as a teacher on the website
• When sending inquiries about the website
• When making various inquiries to the Company
4. Prohibition of Use of Personal Information beyond the Purpose
1)The Company shall not use Personal Information beyond the scope necessary to achieve the specified purpose.
2)The main purposes of the Personal Information collected by the Company are as follows:
・To smoothly operate the Service
・To make reservations and provide language lessons between teachers who wish to provide language lessons on the Service and students who wish to take them
・To create and publish the public profile of teachers who wish to provide lessons using the Service, and to enable students to pay teachers via the Company for the language lessons
・To confirm the identity of Users
・To serve as reference material for planning and improving the Service and other services provided by the Company
・To distribute newsletters via email
・To provide Users with information about services provided by the Company that may be useful to them
5. Provision of Personal Information to Third Parties
The Company shall not provide Personal Information to third parties without the prior consent of Users, except in the following cases:
• Based on laws and regulations
• In cases where it is difficult to obtain the consent of Users but necessary to protect the life, body or property of a person
• In cases where it is particularly necessary to improve public health or promote the healthy growth of children and it is difficult to obtain the consent of Users
• When commissioned by a national agency or local public entity, or a person consigned by such an agency or entity, to cooperate in carrying out the affairs prescribed by laws and regulations and obtaining the consent of the Users is likely to interfere with the execution of the affairs.
6. About Cookies
In order to provide better services to our users, we may use cookies. If you do not wish to allow the use of cookies, you can change your browser settings. Please note that if you choose to disable cookies, certain features of our website may be limited.
7. Discontinuation of Service Information from us
We may send information about services that we believe will be useful to users via email or other means. Users can request to stop or resume receiving such information.
8. Ensuring Accuracy of Personal Information
We make every effort to keep personal information accurate and up-to-date within the scope necessary to achieve the purpose of use.
9. Management of Personal Information
We establish a personal information protection manager to prevent the leakage, loss, or destruction of personal information and strive for sufficient security protection. We also properly manage the personal information we receive to keep it accurate and upto- date.
10. Disclaimer
We are not involved in the management of Users’ IDs and passwords. If a User’s ID and password are used by a third party due to the User’s negligence, there is a possibility that the User’s registered personal information may be viewed. Therefore, Users are responsible for the use and management of their own IDs and passwords, and should be cautious about errors in use or unauthorized use by third parties.
11. Correction and Suspension of Use of Personal Information
1) If a User requests correction of their personal information under the Personal Information Protection Act, based on the reason that the information is not true, or if the User requests suspension of the use of their personal information, based on the reason that the information has been handled beyond the scope of the stated purpose of use or has been collected through deceitful or other wrongful means, we will promptly investigate the request and make corrections or suspend the use of the personal information as appropriate, and notify the User of the outcome. If we decide not to make corrections or suspend use, we will inform the User accordingly.
2)If a User requests deletion of their personal information, we will confirm that the request is made by the User and, if we determine that it is necessary to comply with the request, we will delete the personal information and notify the User of the outcome.
3) If we are not obligated under the Personal Information Protection Act or other laws to correct or suspend the use of personal information, we may not comply with requests for correction or suspension of use.
12. Contact Information
For inquiries regarding opinions, questions, complaints, or the handling of User information, please contact the following department:
Department: PONTIS Department
Email:
13. Revision of this Policy
We will continue to review and revise this policy as necessary to ensure the protection of personal information. In such cases, all updates will be announced on this page.
14. Governing Law
This Policy is governed by Japanese law.
15. Exclusive Jurisdiction by Agreement
Any disputes related to this Policy shall be exclusively governed by the Tokyo Summary Court or the Tokyo District Court as the agreed jurisdictional court.
16. Language
This Policy is written in Japanese and translated into English. The Japanese version is the official version and the English version is provided for reference. If there is any inconsistency or conflict between the two versions, the Japanese version shall prevail.
Established and enforced on April 1st, 2023.
Tomoni Japan Ltd.
Managing Director Takeshi NAGAMOTO